نکات آموزشی ساده اما مهم عکاسی از رویداد ها و مناسبت های شرکتی

یکی از منابع درآمد عمده برای بسیاری از عکاسان، عکاسی از رویداد های شرکت ها یا عکاسی شرکتی است، چون بسیاری از شرکت ها، رویدادهای منظمی مانند مهمانی های شام، نمایش های تجاری، کنفرانس، پذیرایی، سمینار، رویداد بازاریابی و غیره برگزار می کنند(مانند تصویر فوق که همایش ایده آل دوربین را نشان میدهد). در این مطلب ایده آل دوربین، چند نکته ساده اما مهم عکاسی از رویداد های شرکتی را با هم مرور می کنیم.

photo_2016-12-07_09-09-43

عکاسی از رویدادهای شرکتی ممکن است مانند عکاسی مُد یا عکاسی خیابانی نباشد، اما این عکس ها هنوز هم داستان های زیادی برای گفتن دارند. اکثر سوژه ها متحرک یا در حال حرکت هستند. این نوع عکاسی شامل محیط رسمی تری است. یک عکاس خوب قادر به گرفتن عکس های خلاقانه خواهد بود حتی اگر عکاسی از رویدادهای شرکتی واقعا فرصت های زیادی برای آن ایجاد نکند.

photo_2016-12-07_09-22-56

بله، عکاسی از رویدادهای شرکتی درآمد خوبی دارد، به خصوص اگر شما در نظر بگیرید که زمان برنامه ریزی شده است؛ به عبارت دیگر، زمان خاصی برای شروع و پایان رویداد وجود دارد. یک مشتری که دستمزد خوبی می دهد، کار خوب هم از شما می خواهد، بنابراین دانستن اصول اولیه عکاسی خوب از رویدادهای شرکتی مهم است. شما می توانید با یادگیری بیشتر در مورد مشتری خود شروع کنید.

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که مشتری خود را بشناسید. تا آنجا که می توانید در مورد شرکت مطالعه و تحقیق کنید. با افراد صحبت کنید و سعی کنید بفهمید چه چیزی شرکت را منحصر به فرد می کند؛ یا در مورد داستان موفقیت آن اطلاعات به دست آورید. شما حتی می توانید یک قرار ملاقات با یک نماینده که می تواند به شما کمک کند تا شرکت را بهتر بشناسید، ترتیب دهید.

photo_2016-12-07_09-28-34

بعد از آشنا شدن با مشتری، اکنون شما باید وظیفه خود را بشناسید و درک کنید. این کافی نیست که می دانید قرار است از یک مراسم اهدای جوایز برای کارمندان شرکت عکس بگیرید. شما باید اطلاعات مرتبط در مورد این رویداد داشته باشید.

photo_2016-12-07_09-34-42

به عنوان مثال، چه جوایزی اهدا خواهد شد؟ برندگان این جوایز چگونه انتخاب شده اند؟ داستان پشت جوایز چیست؟ پاسخ این پرسش ها به شما کمک خواهد کرد تا ایده هایی در مورد آنچه که مشتری از شما می خواهد به دست آورید. در عین حال، آنچه که مشتری نمی خواهد اتفاق بیافتد را نیز خواهید فهمید.

photo_2016-12-07_09-39-21

در نهایت؛ فراموش نکنید که با مشتری خود در مورد جزئیات رویداد صحبت کنید. چه زمانی باید آنجا باشید؟ آیا یک لباس و پوشش الزامی وجود دارد؟ آیا عکاسی پیش از رویداد خواهند داشت؟ تمام جزئیات کار خود را روز قبل از رویداد به دست آورید تا بتوانید زودتر از موعد آماده شوید.

photo_2016-12-07_09-40-35

سوالات مهم دیگری که باید بپرسید: من در طول رویداد فضای کارم را در کجا می توانم برپا کنم؟ آیا وای فای (Wi-Fi) در محل عکاسی در دسترس است؟ آیا عکاس دیگری نیز هست که رویداد را پوشش دهد؟روشن کردن شرایط قراردادتان نیز مهم است. شما با یک شرکت سر و کار دارید، بنابراین قرارداد (نوشته شده و چاپ شده) مهم است.

photo_2016-12-07_09-42-10

روز قبل از رویداد شما باید شروع به آماده سازی خود و تجهیزاتتان کنید:

بررسی محل برگزاری رویداد. در صورت امکان، یک طرح از مشتری بگیرید. این کار به شما اجازه خواهد داد تا عکس های خود را برنامه ریزی کرده و زوایای خود را پیش از موعد (از قبل) بررسی کنید. شما می توانید بهترین زوایا را انتخاب کنید، بنابراین وقتی زمان رویداد فرا رسید، یک ایده از نحوه گرفتن عکس ها دارید.

photo_2016-12-07_09-42-57

گرفتن یک کپی از برنامه کامل رویداد از هر کسی که آن را مدیریت یا سازماندهی می کند. این کار یک ایده از جریان فعالیت ها به شما خواهد داد. علاوه بر این، به شما کمک خواهد کرد تا برنامه خود را تنظیم کنید.

سرمایه گذاری روی یک لباس مناسب. به یاد داشته باشید که شما دارید به یک رویداد شرکتی می پیوندید، نه یک نمایش مُد یا یک شب بیرون رفتن با دوستان.

photo_2016-12-07_09-43-44

شما باید با تم (theme) رویداد جور و هماهنگ باشید، چراکه قرار است بین مهمان ها حاضر شوید. اغلب اوقات، در رویدادهای شرکتی مهمان ها لباس های رسمی یا نیمه رسمی می پوشند.

مهم ترین نکاتی که شما باید در طول رویداد دنبال کنید عبارتند از:

حرکت در اطراف محل برگزاری رویداد.
آهسته حرکت کنید. این باید روش شما برای پیدا کردن سوژه های خوب باشد. برای اطمینان از این که می توانید عکس های خوبی بگیرید، حتی اگر نتوانید به اندازه ای که می خواهید به سوژه خود نزدیک شوید، از لنز زوم استفاده کنید.

photo_2016-12-07_09-44-37

با این حال بهتر است یک لنز زوم بلند و یک لنز زوم کوتاه با خود بیاورید. همچنین شما می توانید یک لنز “همه منظوره” به همراه خود بیاورید. معمولا، این لنز فواصل کانونی ای دارد که می تواند همه جا را از ۲۸ میلی متر تا ۳۰۰ میلی متر پوشش دهد.

photo_2016-12-07_09-45-11

قبل از این که از یک نفر یا یک گروه عکس بگیرید، اول اجازه بگیرید.

اجازه دهید آنها بدانند که شما عکاس رسمی این رویداد هستید – اغلب اوقات آنها به شما اجازه می دهند.

تا حد امکان سعی کنید از زوایای مختلف عکس بگیرید.

تمامی تصاویر فوق ازیک زاویه گرفته شده است لذا با مرور آنها احساس خوبی به بیننده القا نمیشود، پس باید از سوژه در تمام زوایا عکس داشت به همین دلیل است که شما باید اول محل برگزاری را بررسی کنید (پیش از رویداد). هر چه عکس های شما متنوع تر باشند، نتایج بهتر خواهند بود. عکس ها با زوایای متنوع دیدگاه های متفاوتی نیز به شما خواهند داد. امتحان کنید و از آن لذت ببرید!

photo_2016-12-07_09-50-14. به خصوص وقتی دهانشان باز است! به جای عکس گرفتن، از وقت شام برای استراحت و بررسی اولین عکس های خود استفاده کنید. شما هم باید چیزی بخورید.از افرادی که در حال خوردن هستند عکس نگیرید

photo_2016-12-07_09-52-14

علاوه بر افراد در حال خوردن، شما باید از گرفتن عکس از سخنران ها با دهان باز نیز خودداری کنید

. کاری که شما باید انجام دهید این است که از سخنران عکس های پی در پی بگیرید و پس از آن انتخاب کنید کدام یک خوب شده است (و سخنران را در ژست ها یا زوایای ناخوشایند نشان ندهید).د

photo_2016-12-07_09-53-57

از افراد عکس های کاندید (تصادفی و بی هوا) بگیرید.

و تا آنجا که ممکن است از فلاش خود استفاده نکنید. اگر لازم است این کار را بکنید، اول اجازه بگیرید. گاهی اوقات، نور فلاش می تواند برای میهمانان آزاردهنده و مزاحم باشد.

مشتریان شرکتی اغلب در پایان رویداد، یا در روز بعد از رویداد دریافت عکس ها را تقاضا می کنند.

تجهیزات مورد نیاز
گذشته از لنز زوم، شما باید هر موقع که عکاسی از رویدادهای شرکتی انجام می دهید، تجهیزات زیر را نیز با خود به همراه داشته باشید.

• دوربین اضافی (در صورتی که دوربین شما در وسط رویداد مشکل پیدا کرد)
• باتری و کارت حافظه اضافی (هر چند تا که می توانید!)
• یک فلاش اکسترنال (ممکن است به آن نیازی نداشته باشید، اما با این حال داشتن یک فلاش در حالت آماده به کار مهم است)
• یک دیفیوزر که می توانید به فلاش خود وصل کنید
• یک سه پایه یا تک پایه

برای ایجاد یک حس خوب در مشتری خود، تا آنجا که می توانید زود در محل برگزاری رویداد حاضر باشید. این کار زمان کافی برای آماده شدن نیز به شما می دهد.
عکاسی از رویدادهای شرکتی ممکن است یک تخصص یا سبک متفاوت برای شما باشد، اما اگر کار خود را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید، اگر عکاسی عشق و کار مورد علاقه شما باشد، همه چیز سرگرم کننده و آسان خواهد بود!

share post:

دیدگاهتان را بنویسید